onsdag 23 februari 2011

Varm kropp!

Onsdagen börjar med att alla sover länge - igen! Jippie! Först tio i sju är alla uppe och snurrar, mannen mest för han hade velat komma iväg tidigare.. Vi andra pysslar med morgonbestyren i lugn och ro, bad för lillan och klädrace för sonen. Frukost, kaffe och Corren till mig

Sonen har 38.2 i morgontemperatur och ute är det -19 grader. Just nu inte aktuellt att gå ut för att få lite luft alltså.. Vi sålde vår andrabil på Blocket igår och har nu bara en bil, den går med mannen till jobbet.

Slutsats - vi är där vi är idag!

I förlängningen tänker vi oss att ha bara en bil - den ska både funka att pendla med till jobb men också rymma två vuxna och stundtals tre barn och vår packning. Och bränslesnål också, sa jag det? Nu har vi haft två bilar en period och jag kan inte neka till att jag vant mig vid att ha en bil hemma till mig och barnen. Men, nu är det tomt på uppfarten och ska vi iväg krävs det lite mer planering. Men, det är sjukstuga idag så jag får fundera ut andra saker att roa oss med.

Kanske..

Nya halsband

Ljuslyktor av barnmatsbukar
Kikärtor och tandpetare
Bullbak
Legobygge
Lägga pussel
Fler pärlplattor
Vi får se vad vi får lust att göra, sjukdagar brukar också innebära en del tv-tittande och extra mycket läsande av böcker..

Ha en fin onsdag allesammans!

3 kommentarer:

  1. Det var många aktiviteter ni hade att välja bland! Pärlplattor har jag inte lagt sen jag var liten så det skulle jag själv tycka vara kul.:D Hoppas han kryar på sig fort!

    Ha en fin pysseldag!

    SvaraRadera
  2. Bullarna såg ju för inbjudande ut. Om de var gjorda på cocosmjölk hade jag absolut svängt förbi och fikat med "sjukstugan" idag.
    Väljer dock att svänga förbi min frissa för ett efterlängtat besök och så ses vi ju ikväll. :)

    Ha en fin onsdag så ses vi snart.
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!