torsdag 6 januari 2011

Stilverkstan

Gå in på www.stilverkstan.ahlens.se om du känner du har en timme över! Man skapar sig sin drömstil med hjälp av Åhlens sortiment samt ganska många inspirationsbilder. Välj stilar mellan bland annat Happy Ethno, Vintage Dream. Rolig inspiration för våren, hjälper en att lista ut vad man tycker är snyggt. Egentligen!

Just angående inredning så är jag ofta så kluven och splittrad vilken stil jag egentligen gillar. Hur ska vi ha det här hemma? Är jag den här typen som vill att allt ska gå i vitt och vara lite lagom "shabby chic". Leva under devisen att allt som inte är vitt går att sprutmåla? Eller är jag den som köper 50-tal på loppis och får till en ombonad känsla? Uppblandad med släktingars möbler och en och annan sockerlåda.. Eller är jag den som älskar det lekfulla - att det finns färgglada moderna förvaringsmöjligheter samt roliga kuddar och filtar i sprakande färger? Jag vet inte!! Är nog lite av allt av det jag beskrivit faktiskt, kanske inte så mycket vita prylar inomhus bara.. I princip alla våra väggar här på Enhagsvägen 27 är vitmålade för att kunna kombinera möbler, saker, tyger, kuddar, filtar med mera. Och jag inser mer och mer att jag (vi!) bygger vårt hem lite i taget. Det är ju inte så att man gör som Bygglov, fyller ett hem från tomt till färdigt på några dagar.

Och att leva med småbarn påverkar förstås hur man skapar sitt hem.. Det gäller oftast i första hand att tänka praktiskt och slitstarkt. Möjligt att tvätta. Man får tänka så före att det ska vara ultracoolt/ modernt/ fräckt.. Eller??

Åter till stilverkstan: jag kunde inte spara min bild och visa Er.. Min stil blev mycket färg och mycket mönster. Mycket violett, lila, cerise och glada toner. Inget ljust, beige eller annat dassigt, nä nu vill jag ha färg!! Känner att jag blir glad av alla färger det finns att omge sig med! Märker att jag är ruggigt trött på all vintervit färg man omges med just nu, särskilt som det kom en decimeter snö till idag och jag knappt varit utanför dörren.. Vill ha vår! Vill ha färg!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!