söndag 23 januari 2011

Spontant som blev bra!

Nya tricket. Både vi och hon tycker att det är väldigt roligt!

Blev en spontanmiddag idag som uppskattades av både barn och vuxna så jag tänkte dela med mig av hur jag gjorde "kyckling med fetaost, persilja och solrosfrön".
- Bryn kycklingfilé i smör, peppar och salt.
- Blanda smulad fetaost, hackad persilja, vitlök och solrosfrö i lättfraiche så det blir en smet.
- Lägg kycklingen i långpanna och bred smeten över. Ställ i ugnen tills kycklingen är genomstekt (ca 15 minuter)

Vi åt ris till kycklingen, åt sallad och lite bröd till.

I vanliga fall är det väldiga protester så fort det serveras kyckling men efter att ha trugat och peppat unge herrn ett tag så provade han och erkände att det faktiskt var riktigt gott! Middagsro!

2 kommentarer:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!