fredag 28 januari 2011

Fyra veckor kvar..

Om fyra veckor börjar jag att jobba igen efter min 12 månader långa föräldraledighet. Jag njuter av att vara hemma och vara ledig men nu börjar jag också känna att det ska bli kul att börja jobba igen. Roligt att se vad som hänt under det år jag varit borta, roligt att träffa alla kolleger och roligt att få jobba - ha tider att passa och aktiviteter att koordinera. Igår träffade jag mina kolleger i en tidigare ledningsgrupp jag varit med i. Vi träffades och åt mat från Matkällaren och drack lite vin under avslappnade former. Alltid kul att träffa tidigare kolleger och få höra vad som hänt sedan sist man sågs. Gick därifrån med en positiv magkänsla inför 1 mars - då är det dags igen!..

Men innan dess. Har lite hemma-saker jag vill hinna göra innan jag börjar jobba:
  • fixa sonens rum, skrivbord och en stol
  • förvaringshylla till dottern, alla leksaker ska få plats nånstans.
  • framkalla kort och sätta i album (jo, jag gör sånt. Även fast det är 2011)
  • köpa kartonger till urvuxna kläder som ska sparas, kartonger till kläder som de kommer växa i.
  • plantera om blommor (mamma, du kanske vill hjälpa mig?)
  • göra nätsearch om Rut. När vi båda jobbar ber vi Rut att komma hit.
Och förstås. Tid med barnen. Lego, gröt, barnvagnspromenader, öppen förskola, baka, läsa, bada, busa, kurragömma, tittut, sova hela natten (helst!), åka pulka, gunga, prata, åka buss och gåträna. Krama dem och pussa dem! På riktigt är jag stolt över mina, våra, barn! De är bäst!

Önskar Dig en mysig helg och tack för att Du läser min blogg!!

1 kommentar:

  1. Tiden går så fort!!! Lilltjejen börjar bli stor!!! Gillar din blogg skarpt, hoppas du orkar fortsätta även när du jobbar!! Kramis

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!