måndag 17 januari 2011

Behagliga måndag!

Traktor och lastbil utanför, de skottar undan snö och kör iväg till snötipp. Gatorna blir helt plötsligt mycket bredare igen! Vår i luften!? I alla fall är det ju plusgrader nu och snön droppar från taken. Härligt!

Jag kom nyss hem från en rejäl barnvagnspromenad, trixigt att köra på vissa cykelbanor men det fungerar hyggligt. Var ute i en och en halv timme, tog av mig vantarna ett par gånger för det blev rätt varmt till slut..Glad att jag inte tog springskor som jag tänkte först utan vinterskor - "än så är det långt till vår". Moddigt, slaskigt och blött på rätt många ställen.

Skönt att känna att solen värmer lite grann och att människor man möter faktiskt tittar på varandra igen och säger hej till varandra. Under de kalla dagarna är alla så fokuserade på att inte frysa (eller halka) att man helst håller sig inne i jackluvan.

Nu ska jag hoppa in i duschen och vänta på att Edith vaknar och är sugen på lunch. I eftermiddag tar jag med barnen och går till Hackeforsgården igen, första gången idag efter juluppehållet. Behaglig vanlig måndag alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!