lördag 15 januari 2011

Att ha kul!

Att fylla fyra är stort. Att ha kompisar som fyller fyra och som bjuder på kalas är också stort! Herman har idag varit på Albins fyraårskalas och firat sin kompis med paket, skattjakt, chokladbollar, glass, musikstopp och fiskdamm. Det var ett kalas med fem fyraåringar och sen några småsyskon också, lagom stor skara barn kändes det som!

Herman var först rätt tuff och sa att han skulle minsann vara hos Albin själv, inga problem. När han insåg att det skulle vara barn han inte kände så kändes det tryggast för honom att jag följde med medan Edith fick lite tid på tu man hand med Jonas.

I alla fall var det en nöjd kille som fick lämna sitt guldpaket till jubilaren, den här gången gick det jättebra att ge bort något som man egentligen skulle vilja ha själv (polisbil i småbilslego).


Vi har nu landat in hemma efter en kväll hos vår goa grannfamilj Maria och Mats med barnen Saga och Nora. Vi blev bjudna på mat och julgransskakning med sång, fiskdamm och godis. Fint att kunna komma till en familj på eftermiddagen och stanna så länge så att barnen är glada och nöjda och sen ta en kort promenad hem! Båda juvelerna sover så gott nu och snart jag med, att klockan bara är tio och det är lördagskväll bekymrar mig inget.. Hoppas på riktigt många sovtimmar och sen en lååång skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Det är bra, njut!!! Det verkar ju jag vara dålig på..... ska bli bättre!!!!

    SvaraRadera
  2. Du var ju på konsert igår ju!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!