söndag 16 januari 2011

Att ha en (dyr..) dröm

Har man inte Internet för att ibland bara få drömma sig bort och skapa sig långa önskelistor som är mer eller mindre möjliga att uppfylla? Jo, så är det va..
Vissa saker vill man hett och gärna skaffa sig, annat är mer av karaktären att "det vore kul men åh va onödigt..". Idag googlade jag på skiffer och hittade dessa guldkorn.


Vi drömmer om att lägga skifferplattor på vår framsida, under vår nya och lite större balkong. I drömmarna är plattorna oregelbundna och också oregelbundet lagda, det skulle mjuka upp konturerna på vårt oerhört fyrkantiga hus! För egen del ser jag gärna att det växer gräs mellan plattorna, tror att Jonas mer tänker sig att det ligger sten där.

I vårt fall är det ganska mycket plattor det handlar om, säkert 15-20 kvadrat.. Det som hindrar oss från att starta detta lilla projekt är förstås priset. En kvadrat ligger på mellan 4-500 kronor. Utöver detta så tillkommer sand att ha under plattorna, hyra redskap för att göra jobbet eller ännu hellre betala lön till en murare eller stensättare eller vem som är duktig på att göra jobbet. Och sen ska övriga gräsmattor och rabatter eller andra växter passa fint ihop med detta. Ja ni hör, det barkar iväg.. I en prioriteringsordning vad vi vill göra med vårt hus och vår tomt kommer detta inte just på nummer 1 annat än i mina drömmar!

Så, vi avvaktar och köper oss en.. Trisslott!

1 kommentar:

  1. Mina föräldrar gjorde detta, med gräs i mellan. Rödaktiga buckliga plattor i och för sig. För 30 år sedan. För egen del tycker jag inte att det blev så snyggt över tid ....

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!