måndag 1 november 2010

Vintertid

Morfar och Herman går igenom Hermans nyväckta intresse för återvinning, fjärrvärme och fjärrvärmeledningar. Tillsammans gick de igenom broschyren från Tekniska Verken maaaaassa gånger. Nu vet han precis hur värmen kommer in i huset och vilka rör som gör olika saker (värme, avlopp etc)

Omställningen till vintertid känns av. Igår: båda barnen trötta vid "deras" sjutid så vi fick kämpa lite för att hålla dem uppe och glada. Måndag: barnen vaknar deras normala tid, vilket då känns en timme extra för tidigt för oss..



Å så blev det Tigerjakt, Fader Abraham, Huvud Axlar Knä och tå tillsammans med Mora Träsk i Folkets Park. Supermysigt, Herman gillade det mycket! Tror att jag och alla andra mammor och pappor som var där fick en nostalgikick från vår egen uppväxt på 80-talet. Mycket var sig likt, förutom att självaste Valter åldrats 25 år (Hoppsan, det hade visst jag också...)


2 kommentarer:

  1. Hej, fin sida du har. Kul att se!
    Vilgot var oxå på Mora Träsk me sin farmor igår - verkade ha varit bra även fast han inte säger så mycke... Ses i eftermiddag kanske // Kram Maria, Vilgot & Vera

    SvaraRadera
  2. Vilka söta barn du har Sara! Vad kul att jag hittade till din blogg :-)

    Hoppas allt är bra med dig! Länge sedan man såg dig.

    Sv; Ja, nu börjar det närma sig. Är om jag ska vara ärlig lite nervös. Har ju gått bra med mina två tidigare förlossningar men man vet ju liksom vad som väntar en. :-)

    Ha en mysig kväll med familjen!

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!