måndag 29 november 2010

Så firade vi första advent!

Att det är kallt väder råder det ju ingen tvekan om. Minus 11 just nu och prognosen säger fortsatt kallt. Huha! En liten bildresumé från de senaste dagarna i alla fall..
Herman glad i att åka snowracer nerför men mindre glad i att dra upp den igen, det tycker han att en vuxen kan göra!
9-månaders Edith!!Våra vänner från Karlskrona stannade ju en dag extra och det är vi bara glada för! Både Edith och Hilda ekiperades för natten i sina söta Molo-pyjamasar. Edith är född 27 februari och Hilda 17 maj. Båda två supergoa små bebisar men att det är Hilda som gapar högst när hon ser mat ser man rätt väl på bilden.. Edith den lilla matsparven är väldigt selektiv när det kommer till mat..
Tyra in action, "vatten ska de ha"
Matilda min fina vän som jag har så himla kul med! Ingen kan som hon slänga käft ena sekunden och i nästa stund ha så himla bra åsikter och tankar om saker och ting. Klok och bra!!
Herman och Tyra träffas ju väldigt intensivt när vi ses och de har lekt så himla bra ihop så mitt mammahjärta är alldeles varmt! Måla, rita, pärla, bygga koja och busa. Herman är ju pojkig så sitt vis och kan må bra av tjejkompisar, Tyra en liten tjej som fått tillfälle att "lära" sig leka med bilar..

Å så blev det måndag och vi tog en tur till pulkabacken med Julia och hennes Ola och Lisa, Maria och hennes Vilgot och Vera, Annika med sina Albin och Oskar. Många mammor, kallt i backen men gott kaffe och trevligt sällskap! Tack för det tjejer, vi ses på onsdag igen!
Maria
Och på väg hem började det att snöa. Igen!

Nu släcker jag ljuset för ikväll, har haft terminens näst sista aerobic-klass och känner mig glad men också lite schleten efter allt jag hunnit att göra idag!

Sov så gott!

1 kommentar:

  1. Men jag ser ju nöjd ut då!!! Lisa drar i mitt nackhår, bara så ni vet!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!