tisdag 9 november 2010

Provar på vintern


Det blev aldrig riktigt ljust idag. Snö, snö och snö. Nu på kvällen är plogbilarna i närheten, hör hur det smäller utanför. Vi pulsade hem från dagis i ett par decimeters nysnö till alla barns glädje. Vi behöver ta en tur upp på vinden för att leta fram pulkor och snowracer från förra vintern, hoppas vi hinner innan tövädret drar in bara.

Tänkte på vad vintervädret gör för våra röster. Kom på mig själv med att prata väldigt högt idag, man är så inlindad i jackor och luvor och mössor att man liksom inte hör hur högt man låter och det är ju samma för den man pratar med. Den är ju också inne i samma påbylsade utrustning och behöver att man pratar högt.

Tillbringade resten av dan inne. Jag och Herman bakade kakor, syltkakor blir det när han får välja och det gjorde han idag. Härnäst ska vi baka lussekatter, den doften är det inte mycket som slår. Det skulle vara själva smeten man gör syltkakor av då, i alla fall om man frågar ungeherr Man.

Hej kompis! Herman satt idag en bra stund och spexade framför spegeln, verkade nöjd med responsen från killen i spegeln.
Nu rundar jag av dagen, ögonlocken börjar att bli så tunga..
Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar att Herman är everestkittad!! ;)

    SvaraRadera
  2. Howdy! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

    my blog post - anti cellulite treatment

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!