söndag 21 november 2010

IKEA-utbudet

En högaktuell fråga så här i juletider.

Måste man verkligen köpa sina adventsstakar på IKEA direkt de kommer in i slutet av september om man vill ha det "bästa"? Svaret på dagens fråga har jag nog egentligen själv. Svaret är JA!

Åtminstone jag har inte en sådan framförhållning att jag i september plockar fram julkartongerna för att inventera vad man behöver komplettera med. Vi plockade ner julkartongen från vinden idag och upptäckte att vi skulle behöva några nya ljusstakar. Sagt och gjort, åkte till IKEA och fann att utbudet så här en vecka innan advent var minst sagt tummat. Tycker det är konstigt, är det ni andra som köpt upp lagret och sitter hemma och trycker på alla nya adventsljusstakar och stjärnor:-)?

I så fall ska jag redan i april åka till IKEA för att köpa upp mig på solstolar, parasoller och blomkrukor. Då! är det jag som sitter hemma med fullt lager flera månader innan de ska användas. Hehehe...

Blev rätt nöjd med det jag hittade på IKEA ändå, två röda stakar till köksfönstret och en stjärna till ett fönster.. Hittade också roliga pepparkaksfigurer med älg- ekorr- och musmotiv. I veckan får det bli pepparkaksbak!

Ha en mysig kväll!



2 kommentarer:

  1. Betyder det att vi andra som inte ens börjat lokalisera julprylarna här hemma ska inte ens göra oss besvär att ta sig ut till IKEA? Hur ska detta gå?? Hahaha.... lycka till med baket!

    SvaraRadera
  2. Ja.. man måste verkligen handla sina julprylar på Ikea redan i september för annars är det urplockat och det man vill ha är slut.
    Det är samma sak med vinterkläder till barnen.. skorna också för den delen. Köper man inte i tid är det urplockat och alla storlekar man ska ha slut.
    Kul ändå att du är nöjd med de du hittade. Sugen på att se dem i ditt fönster sen.
    kram Ulrika

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!