måndag 8 november 2010

Andas ut...

Idag förlängde jag min tjänstledighet! Tisdag 1 mars 2011, först då återgår jag till jobbet.
Känns bra. Extra tid. Inte velat prata så mycket om det förrns nu när det är klart. Vill verkligen njuta av tiden jag har med mina småbarn (sen blir de ju storbarn), och det är ju nu det kan göras! All denna kvantitetstid varvat med kvalitetstid kommer ju inte tillbaka sen!

Här hemma har vi en period diskuterat om hur vi ska lägga upp tillvaron tills dess att även Edith börjar dagis och detta har resulterat i att Jonas kommer vara ledig under våren 2011 och jag börjar att jobba heltid i mars 2011, detta istället för 10 januari som var den ursprungliga dealen. Kommer från december att ha mer och ta mer kontakt med jobbet, så smått sätta mig in i vad som hänt under detta år då jag varit hemma. Det jobb jag har gör sig bäst på heltid har jag upptäckt, att börja jobba halvtid medan pappan är hemma halvtid är inget bra alternativ för mig. Det är liksom - allt eller inget - som får gälla.

Och missförstå mig rätt. Jag gillar mitt jobb och tycker att det är roligt, utvecklande och intressant men just jobba jobba jobba kommer jag ju kunna göra ganska många år framåt sen!
Så nu kan jag skaffa mig en kam med ännu fler piggar och bryta en pigg varje dag om jag vill. Liksom för att räkna ner.. Eller det vill jag inte när jag tänker efter, jag fortsätter njuta av min goa tillvaro och de gosigaste ungarna jag känner bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!