tisdag 12 oktober 2010

Dagens fråga


Môra-mys med barnen idag. Morgonen blev sådär riktigt bra och konfliktfri som man kan önska sig med en till viss del trotsig son och dotter som har sovit sådär på grund av förkylning. Herman brukar tycka det är sådär kul att bli fotad men idag gick det bra, han till och med bad mig knäppa några fler bilder. Roligt att han direkt vill kolla på dem i kameran, kom att tänka på när jag var liten och man verkligen fick vänta "100 år" på att få korten framkallade. Eller om jag ska vara ärlig, Jonas, när vi träffades för 5 år sen var jag enligt honom den sista människan i världen som hade kvar sin analoga kamera. Inte ens dator hade jag. Ojojoj... Jaja, allt förändras:-)

Dagens fråga? Den som designade Tripp-trapp-stolen gjorde enligt mig en väldigt bra och flexibel barnstol som barnet kan växa med meeeeeen.. Hur tänkte man när det kommer till materialet? En målad trästol är riktigt svår att hålla ren utan att skrapa upp hela stolen. Tänk då på att jag har en bebis som är snart 8 månader som äter med heeeeela kroppen..

Idag är en skön softardag. Dagis, hemmafix, latte från Torgboden, lekpark och jag avslutar sen kvällen med en träningstur till Ekängen.

1 kommentar:

  1. Ja svartvitt är fint, blir effektfullt just när man fotar barna. See jo

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!