söndag 17 oktober 2010

Tips mottas tacksamt!

Det Skapas på Enhagsvägen nu för tiden. Herman är stundvis en riktig pysselkille och skapar halsband och pärlplattor, tuschteckningar och vattenfärgsteckningar med iver och lust. Kvalité till viss del men mycket mycket kvantitet också. Långa stunder kan han sitta själv och pyssla, leker med sina grejer och är stolt över det han gör.

Så långt allt lugnt. Min fråga: Vad ska man egentligen GÖRA av alla grejer ens barn gör hemma och på dagis?? Tips på lagom och smart förvaring mottas tacksamt!

För övrigt har vi fikat med en potentiell barnvakt idag! Första intryck: positivt! Gullig tjej på 19 år som pratar mycket själv men också lyssnar och ställer "rätt" frågor till oss som föräldrar. Flexibel med sina egna tider. Bra magkänsla helt enkelt. Nu! ska vi banne mig ta oss i kragen och gå på bio och käka ute eller fika Dubbelt så mycket som vi gjort senaste åren. Och då kan jag säga så här att med två (ok tre) biobesök så har vi uppfyllt detta. Återigen: bra magkänsla..

1 kommentar:

  1. Finfin bloggen blivit när du gjort om den lite!!!

    Jadu... förvaring av allt de gör?!?! Jag har skaffat en vanlig lite finare papplåda med lock, där jag lägger mycket(inte allt) av det lilleman gjort, som jag vill spara! Har den i garderoben på hyllan och allt jag inte sätter upp i ram eller hänger på kylskåpet lägger jag däri!

    Hoppas ni haft en bra måndag!! Kram!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!