torsdag 14 oktober 2010

Tar tag i saker

Nytt för dagen:
  • Jag har bokat en tandläkartid (igen) för att nu få lagat hålet i tanden som tidigare var skymt av visdomstanden. Åh, vilken följetong jag har i munnen..
  • Vi letar efter en barnvakt på www.grannar.se. Vare sig jag eller Jonas har ju våra föräldrar i stan så vi har inte så lätt att få barnvakt om vi till exempel vill åka och fika ihop eller gå på bio etcetera. Stå istället för att tycka synd om oss själva och belasta kompisar som har egna barn så ska vi nu se om vi kan få kontakt med en bra tjej (eller för all del, kille) som kan hjälpa oss ibland. För oss vore det en annorlunda och kul grej att åka till stan och dricka kaffe ihop en söndagseftermiddag! Är det nån som har andra tips på barnvakt i närheten eller kanske till och med känner nån som ni tror kan hjälpa oss?
  • Herman ska nästa vecka få ta hem en kompis utan kompisens mamma eller pappa för första gången. Det är en kille på dagis som han kommer bra överens med. Känns stort. Och lite nervöst faktiskt. Har en son som börjar vilja bestämma vilka han ska leka med.

Idag åkte vi bussen till stan för att gå på biblioteket och träffa Märta och hennes mamma Hanna och lille Ebbe. Förutom det kulturella inslaget (biblioteket) hann vi med en sväng till Trädgårdsföreningen för att leka lite. Kändes lite som att det var sista gången för året som vi lekte där, det var kallt och dessutom var sommarens glasskiosk nu stängd för säsongen.



Sago-Hanna med dotra Märta och Herman.
Nu! Inväntar Hellenius hörna där Martin Stenmarck är gäst!

2 kommentarer:

  1. Kan man leta barnvakt på nätet? Det var det värsta. Jag hade gärna ställt upp, men nu är tiden lite knapp för sådant. Håller tummarna att ni hittar någon vettig och pålitlig prick!

    SvaraRadera
  2. Gullig du är! Ja det finns en hel del faktiskt, får se om det kan ge några resultat.. Tjanstefolk.se, grannar.se mm

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!