onsdag 27 oktober 2010

Onsdagar är lyxdagar

så här i mammalediga tider. Herman åker med Jonas till dagis vilket innebär att jag kan vara kvar hemma med Edith, mysa med henne och dricka kaffe i bara morgonrocken så länge jag vill. De ska ha nalledag på dagis idag så han tog med sig sin älskade kanin, den har han sovit med varje natt och myst varje möjlig stund med sedan han var 6 månader.
Herman säger så mycket roliga grejer nu för tiden, lite lillgammalt kanske men ändå:
-så är det mamma ska jag säga dig.. (typ, vem har mest koll egentligen. Han eller jag?)
-det är nackdelen (när man pratar om nåt jobbigt)
-om vi skulle ta å... (åka cheva, äta macka, se på tv).

Tar nog med barnen till Tornby i eftermiddag för att köpa ett tyg på IKEA samt låta Herman välja en ny mössa som är både varm och som tål hans "tuff-granskning". Igår fick han ett sammanbrott för att jag satte på honom en mössa med band under hakan till dagis, kändes nog väldigt otufft för honom.

Ska avsluta dagen med att träffa ett litet gäng från jobbet på afterwork, höra lite vad som händer inom myndigheten..

2 kommentarer:

  1. Jag sitter och småfnissar åt Hermans möss-granskning. Kan bara föreställa mig hans upprördhet när han fick en mesmössa med band. Killen vet ju vad han vill!

    SvaraRadera
  2. Herrejisses att han var upprörd.. Stackaren var upprörd och arg (skrek!!) hela vägen till dagis men jag kände att nu har jag sagt att han ska ha den och då får det bli så.. Lika bra att rida ut sina strider men ibland ångrar jag att jag ger mig in i dem..

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!