tisdag 5 oktober 2010

Högt och lågt

Herman har gjort debut på hög höjd. Vi tog en tur till Storkasberget i Arvika och klättrade upp i utsiktstornet. Jag har själv alltid gillat att klättra dit upp för det är en fantastisk utsikt över Arvika, sommartid finns det också en kaffeservering som är väldigt mysig.

Pappa Jonas fyllde år under helgen och förstås bjöds han på tårta. Herman valde själv vad som skulle vara på och dekorerade tårtan ihop med mormor. Tycker att de lyckades bra!
Mornar så här under föräldraledigheten är ofta väldigt mysiga och lugna. Lite koll på tv, lite frukostfix, lite Correnläsning och andra hemmabestyr. Edith ålar runt nu och hittar olika grejer att dra i och bita i. Hon har lärt sig att dra ut böckerna ur bokhyllan nu, grrrrrr.
En stund innan dagis blir Edith väldigt trött och kinkig, hon somnar på sekunden när hon lägger sig i vagnen. Och det är ungefär här som lugnet har upphört, då kommer Herman på att han vill ha en annan tröja, han vill bygga en koja, han vill pussa på Edith (som sover), han behöver inte gummistövlar. Och så vidare tills vi kommer iväg, ofta några minuter senare än planerat..

Idag ska jag och Edith på babysim med Julia och hennes Lisa, sen ska jag till Käkkirurgen för att dra ut en visdomstand i överkäken. Just den tanden är frisk men det har blivit en hål i tanden bredvid så att dra ut den är tydligen bästa lösningen. Suck suck och AJAJAJ!!

Gott att gnaga på äpple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!