onsdag 20 oktober 2010

ÄNTLIGEN!

Imorgon kommer snickarna som ska sätta på vår nya panel! Av olika anledningar har det dragit ut på tiden för dem innan de nu drar igång jobbet som kommer ta drygt två veckor. De börjar med att sätta ny panel på garage och förråd innan de kommer med byggnadsställningar för att klä in själva huset.

Ska bli riktigt spännande att se resultatet! Under mina år med ägt boende har jag renoverat tre badrum och ett kök och på något sätt är det lättare att föreställa sig slutresultatet då, kanske för att det är ett mindre utrymmen inomhus och heller inte lika påverkbart av årstidsväxlingar som utsidan på ett hus.

En fundering angående hantverkarna: är det givet att jag ska bjuda på kaffe och möjlighet att sitta inne och fika/ äta eftersom jag är föräldraledig? För egentligen behöver de ju ingen nyckel till huset när jag är borta eftersom allt arbete är utomhus. Eller om jag bjuder på kaffe och umgänge med två livliga barn- tycker de då att jag är jättejobbig och hellre vill sitta i sin bil och fika? Eller är det ett trevligt avbrott i oktoberkylan?

Eller ska jag göra så här: jag frågar dem om de vill ha kaffe och säger de ja så fixar jag det. Och så frågar jag dem om de vill sitta inne och vill de det så får de det. Kanske inte svårare än så när jag tänker efter. Eller?? Brorsan Per kan du ge mig ett råd!

4 kommentarer:

  1. Åh! Hoppas det blir klart ganska fort då... Kul för er!

    SvaraRadera
  2. Bra funderingar. Fråga dem helt enkelt, och köp hem lite chokladbollar och sådant som håller sig, så kan du ju ta fram vid behov. Vi hade riggat kaffe och grejjer i kylen när vi inte bodde ännu i vårt hus, men det var ingen strykande åtgång på det direkt ... förrutom när vi själva var där förståss. ....

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag tror de gärna vill få komma in och sitta och fika. Värma sin lunch i micron om det går bra. Att bjuda på kaffe är aldrig något måste men uppskattas nog av dem. Jag vet att det finns vissa som bjuder på tex fredagslunch till hantverkare och det uppskattas ju alltid men inget måste. Om du hjälper dem med lite värme inomhus och kanske en kopp kaffe ibland så kanske de är effektivare och mer positiva.
    Man blir ju bemött som man själv bemöter och sjävklart gör de alltid ett bra jobb men kanske de gör det med e tt leende om man bjuder till.
    kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Tack för råden hör ni! Kaffe och fika finnes och så hoppas jag på att det är bra snickare som också kan svara på Hermans 1000 varför-frågor samtidigt som de jobbar!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!