onsdag 29 september 2010

Tre intensiva målardagar gjorda!

Bloggens www-adress gör skäl för namnet just nu. Det är på Enhagsvägen som jag tillbringat de senaste dygnen, vi målar och målar och målar och har i princip avslutat den första strykningen på alla bräder! Eller, det är inte jag som tar åt mig äran för detta utan äran tillfaller Svein som kämpat hela dagarna med att få det klart. Jag målar de stunder när storkillen är på dagis och lillskruttan sover, i övrigt är det barnen som tar det mesta av min tid.

Men, hur som så är det många bräder som målas - ungefär 500 stycken och då tar jag ändå i i underkant. Nu ligger de prydligt staplade i högar runtom på tomten och väntar nu på att bli uppsatta och eventuellt strukna med färg ytterligare en gång till innan vintern. Hmm, det sistnämnda återstår att se - vi kanske väljer att vänta för att ha något att göra i vår också!

Under målandets gång så tycker jag i ena stunden att vi gjort helt rätt färgval (ljusgrå) men tycker i andra stunder att vi kunde varit tuffare och tagit i mer. Tredje stunder, kanske man inte säger men ändå, tänker jag att nu vinner jag inget på att analysera färgvalet för färgen sitter nu när den sitter!! Och rent nytt och fräscht kommer det definitivt att bli:-)

Nu, köttfärssås och spaghetti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!