onsdag 1 september 2010

Pustar ut...

efter en dag med en del trädgårdsarbete.
Har klippt gräsmattan och rensat ogräs, sågat i en stor buske (som inte är stor längre..). Nu kvarstår två buskträd som vetter ner mot grannen, dessa ska också klippas ner inom kort. Det ser så kalt ut när det gröna försvinner men det blir ju fint när det växer upp igen nästa sommar.
Nåt som jag mår bra av är att gå loss med sekatören eller sågen riktigt ordentligt.. Att småklippa i trädgården är inte riktigt min grej, "ska det va så ska det va". Då klipper jag hellre ner och låter det växa upp igen. Nåt jag lärt mig på de här tre somrarna med hus är att det oftast blir bra resultat om man vågar rensa lite så jag kör på inslagen linje..
Vad Jonas tycker? Att jag tar i för mycket men eftersom han inte har en egen blogg att kommunicera detta på så fördjupar jag mig inte mer i det nu.-)

Hoppas på en torsdag med mycket sol så jag kan göra färdigt! På lördag får vi nog hyra kärra för att få bort alla grenar och kvistar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!