lördag 14 augusti 2010

Vad man vänjer sina barn vid

Hemma efter en supermysig kväll hos Jenny W. Eftersom jag fortfarande ammar gäller ju att dit jag åker längre än 2-3 timmar, dit åker också Edith. Grabbarna lämnade vi hemma denna lördag.

Edith sov en stund när vi tog en barnvangnspromenad över stan för godis samt kaffeinköp. För övrigt har hon varit vaken. Trött trött trött och lite kinkig men helt ok ändå, så fort jag startade bilen kvart i elva så somnade hon dock gott. Hos Jenny testade jag att låta henne somna i famnen, somna i soffan, sova i insatsen till barnvagn. Resultat? Inget..

Och det är här min poäng kommer. Innan jag fick barn var min tanke att man ska lära barnen att sova när de är trötta, de ska kunna somna i vagn eller i en soffa eller i en säng och det ska inte prompt behöva vara hemma. Helst ska de komma och säga att de är trötta också, att man inte alltid som förälder ska behöva tala om att det är dags att gå och sova.

Nu undrar Du som läser detta om jag lyckats med detta? Svar; nej. Inte så bra. Särskilt inte i kväll! Men som kompensation kommer hon kanske sova längre än till 06.30 imorgon bitti...

Sov gott! Det gör Edith...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!