onsdag 18 augusti 2010

Ta å fundeja

Dagens Herman:
Jag tänkte ta å tänka ut å fundera vad vi ska göra imorgon. Ja vet inte va vi ska göra imorron..

Allt detta sagt med j-ljud istället för r-ljud samt en liten bekymmersrynka mellan ögonen, samtidigt som han slår lite uppgivet ut med sina händer.

Måste slå upp i ett barnlexikon ikväll om det är i treårsåldern ett barn tycker att så mycket ansvar vilar på honom/ henne. Sättet Herman säger såna här saker är verkligen på ett allvarsamt sätt, som utifall om han inte hade ett svar på sina frågor så skulle vi bli sittande på rumpan precis hela långa dagen. Som om det vore han ensam som skulle se till att trion mamma Herman Edith har sysselsättning om dagarna och inte har tråkigt.

Just det, den har ju kommit nu med ja:
Mamma jag vet inte va jag ska göra. Jag har så tråkit
(Samtidigt som han sitter till knäna i kritor, pennor, papper, lego, musik, böcker och bilar)

Tufft å va tre och ett halvt år!
Imorgon ska vi gå till biblioteket i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!