söndag 29 augusti 2010

Fortsätter att fira!




I helgen har vi firat Mathilda som fyllt 8 år och som nu går i andra klass. Vi har haft besök av barnens farmor och farfar, firat med Victoriatårta och pannkaka precis som födelsedagsbarnet önskat sig. Fick en ny säng i present av farmor och farfar och av oss bland annat en sänghimmel. Hon sov gott i sin nya säng i natt!

Kolla noga på bilden! Allt det vita är hagel som föll under vår utflykt i eftermiddag.


Jonas blev idag liggande i nån mystisk åkomma och orkade inte följa med oss på utflykt till Valla. Och vilken utflykt det blev! Jag har inte riktigt fattat att det närmar sig höst så jag och barnen var alldeles för dåligt klädda. Deras invändning "jag kommer inte frysa", den gick jag på och så åkte vi dit i shorts och tröja. Plockade i alla fall med varsin tröja!
Efter en kort stund öppnade sig himlen och det började hagla och regna. Vi blev sittande under tak med vårt medhavda kaffe och bullar. Vi slutade utflykten med att springa till bilen för regnet ville inte ge sig och regnkläderna hade vi hemma.. Så blir jag eller Herman eller Mathilda eller Edith förkylda nu så får jag lov att ta ansvar för det. Aja baja morsan!
Herman som idag hade en del trotsutbrott var ändå optimist trots att han frös: vilken tur mamma att det fanns tak på det här huset. Sannerligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!