onsdag 11 augusti 2010

En månad kvar..

Idag är det en månad till Stockholm halvmarathon som jag anmält mig till. Det ska bli kul! Tidigare har jag sprungit Göteborgsvarvet två gånger och även Lidingöloppet under det år jag gjorde tre fjärdedelar av den svenska klassikern (bommade simningen pga gipsad arm). Allt detta var innan barnen kom och det fanns "obegränsat" med tid att träna. Då tränade jag aerobics i alla former, spinning och styrketräning i form av Bodypump.

Nu, sedan barnen kom, blir själva träningen mer koncentrerad kring löpning i olika former. En och annan promenad också förstås.. Så för att verkligen komma iväg passar det mig fint att vara anmäld till ett lopp och satsa på det! Så nu är det dags att ta på sig en nummerlapp igen och sälla sig till de andra drygt 12 000 som ska göra samma sak. Den koncentration och den löpglädje som uppstår innan start går nästan att ta på! Alla inställda på att genomföra 21 048 meter..

Igår och idag har jag tagit tag i löpningen igen efter lite mer än en veckas uppehåll. Har haft lite ont i ett knä och lite i utsidan av ena foten så jag har fått vila. Har haft ont i halsen några dagar också men nu har även det gett med sig.. Det var tungt idag men kändes förstås bra efteråt! Sprang trekilometersvarvet i skogen tre gånger totalt, för varje varv ökade jag tempot en aning. Hela familjen var med och hejade och då ökar motivationen!

Har tidigare i livet varit relativt förskonad från skador och krämpor så att få ont i ett knä som jag fick nu är jag inte riktigt van vid. Men, som Jonas brutalt och ärligt sa, jag har också nyligen fått mitt andra barn och har kanske gått ut ganska hårt och "jag är ju ingen ungdom längre". Den visste vart den tog.. Men, det är ju sant.. Så jag lyssnar på kroppen när den vill vila och satsar på att vara i bästa möjliga form 11 september. Tvåbarnsmamman ska få ett nytt diplom och inte minst - nya erfarenheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!