tisdag 6 juli 2010

Nu packar vi..

Imorgon bitti drar vi iväg på årets tripp, Uddevalla och husvagsnliv (lånar vagn som står på plats) en vecka sen direkt Arvika och en stuga vi hyrt precis vid Racken.
Far och son är just nu på Biltema för att fixa strandparasoll, slang till barnvagnen som har punka, strandstolar mm. Och då packar jag barnens saker, störst chans då att inte packningen till 75% består av olika leksaker..
Under de kommande två veckorna gäller det alltså att ha med grejer till 4 resp. 5 personer som ska kunna sova, bada, leka, gå på bröllop (brorsans!), va i solen, va i regnet, gå på stan (alltså vara civiliserad). Detta är första gången i mitt 33-åriga liv som jag skrivit ner en checklista så att allt kommer med - så onödigt att typ glömma solkräm hemma och behöva köpa ny fast vi har flera flaskor i badrummet. Ni fattar..
Och sen är det ju massor att fixa hemma innan man åker, vem ställer ut sopor, vem tar posten, vem vattnar blommor, är alla räkningar betalda, lämna tillbaka häcktrimmern och förlängningssladden av grannen etc.

Ja, idag stavas sysselsättningen L-O-G-I-S-T-I-K och packning.
Utlovar inget intensivt bloggande när vi är borta men någon rad då och då blir det nog.

Ha det så fint!

1 kommentar:

  1. Ha en underbar semester!! Så hörs vi och SES när vi alla är tillbaka i Linkan!!! Stora sommarkramar!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!