tisdag 22 juni 2010

Sommarsolståndet - det ljusaste dygnet

Vi tog bussen till Ljungsbro för grill och lek med våra kära kompisfamiljer; Henry Carl och Märta med mammor pappor och syskon. Kul kul! Herman börjar bli van bussresenär nu, har full koll på hur man gör vid på-avstigning, vilka knappar man ska trycka på och hur man beter sig på bussen. Vissa gånger åker man en buss, ibland blir det två som igår för att man ska "längje bort"
Makarna Rehnström stod för grillen med den äran (eller ok mest Thomas vis grillen men ändå.. det är ju annat som hör maten till också..)
Vi firade Ida - för dagen 31 år!
Stefan och Sigrid
Märta och Ebbe med pappa Niklas. Jonas och Edith


Skiljer några veckor bara på dessa goingarna: Ebbe och Edith.
Halv tio åkte vi hem och då somnade Herman i bilen. Och nu är det morgon och han vaknade kvart i sju. Jobbigt lik mig på det sättet att är man vaken så är man vaken och då går man upp. Inget ligga och dra sig och kanske sova en stund till eller åtminstone vila. Nejdå, upp och hoppa!
Jag ser på honom nu att han är tröööött men han envisas och vill kolla på Rori på DVD. Såna stunder är det minsta motståndets lag som gäller så istället får jag frångå rutiner i eftermiddag och låta honom sova en stund efter dagis. Annars kan den här dagen och kvällen bli ett tufft pass med sammanbrott för att jag hjälper honom med strumpor alt. INTE hjälper honom med strumpor. Eller ett sammanbrott för att ketchupen hamnar på pasta, alt. INTE hamnar på pastan. Ni fattar..

Aktuellt valspråk: en utvilad treåring är en mer samarbetsvillig treåring!

Ha en fin solig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!