onsdag 2 juni 2010

Snart blir det premiärbad i Stångån!

Oj vilken värme och åh så härligt! Det är precis grönt överallt och jag känner mig så priviligierad som är föräldraledig och kan njuta så mycket av årstiden! Varje dag får jag lite känslan av "kodak-moment", gäller att försöka spara intrycken och minnesbilderna till regniga, grå vardagar..

Häromkvällen var det dagis-fest på Hermans dagis. Tipspromenad, picnic och kul att träffa barnen och deras föräldrar.



Jonas tog den fina bilden på Edith! Jag gillar att man ser det ljusa fjuniga håret på henne!

Ikväll tog vi en promenad till vattnet där Herman fick bada fötterna och gång på gång kunde konstatera att det var ganska kallt. Några barn badade och Herman förundrades över det tokiga i detta påhitt.

Vi var fem på promenaden; Jag, Herman, Edith, Jonas och Iphone.
Det är så mycket som ska göras med Iphone hela tiden. Det ska uppdateras position, det ska mailas och det ska chattas. Emellanåt är det nåt man måste kolla på nätet också, till exempel om nån säljer nåt kul på Blocket.
Jag menar inte att låta bitter men kvällens promenad blev så mycket mer trevlig och familjär när Iphone fick ligga i fickan!

4 kommentarer:

  1. Ja det var en trevlig tur. Verkar bli fint i morgon oxå enl
    min väderradarapp/ Jonas

    written on my iPhone

    SvaraRadera
  2. hehehe ja, se män och deras materiella saker!! ;-) Bävar för dagen då T skaffar det, det är på g kan jag säga! När nuvarande abonnemanget går ut så köps det en vill jag lova!

    väldigt härliga och fina bilder iaf på er!! Edith blir bara vackrare för var dag!!! Stor kram och ses söndag!!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... underbart! Jo det är lite beroendeframkallande med dessa telefoner. Är den nu kan du ju hoppas på att det lugnar ner sig?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Är han inte helt fantastisk din man....han tar inte bara hand om IPhonen utan om barnen och dej också!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!