lördag 8 maj 2010

Regnigaste lördagen på länge..

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Såg framför mig att solen skulle skina idag, att vi alla med gott humör skulle delta i byalagets städdag och lära känna grannar och jämnåriga till barnen. Såg framför mig att vi skulle vara med och grilla korv och ha det kul, barnen kunde få rida ponny och delta i aktiviteter som skulle ordnas. Detta är enda helgen i maj som vi är hemma så förväntningarna höjs!

Men så regnade det. Regnar.. Hela dagen! Så humöret och möjligheten att vistas utomhus sjönk som en sten och vi har mest varit inne. Blev inte nåt särskilt gjort i lillans rum heller, ingen av oss hade energi..

Jag sov en stund tillsammans med Edith men har annars känt att dagen varit lång.. Min gullige man körde iväg mig till stan en stund bara för att få upp humöret. Jag kom hem med den här:


Då kändes allt lite lättare. Shopping är som ett må-bra piller för mig!
Nu sover Herman och Mathilda, Jonas är på svensexa och jag sitter här, hemma i soffan med en smoothie och tillsammans med:


Sorry för bilder upp och ner..

Ha en fin lördag - söndag!

1 kommentar:

  1. Snygg jeansjacka/bolero... må bra shopping - I like! Kul att du har ett sånt fint kort på dig själv också... kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!