söndag 9 maj 2010

Nåt som är tråkigt med trädgård..


är maskrosor.. Det är ju riktigt tråkigt..
Så tråkigt att vi idag erbjöd barnen en krona var för varje ros de fick upp med rötterna.
Detta utfördes enligt följande:
E 10 veckor: sov sig igenom alltihop
H 3 år: tjänade 3 kronor och ägnade sig sen åt att hälla jord i sandlådan.
M snart 8 år: kämpade bra med olika redskap och kunde sen inkassera 62 kronor. Bra!
Det ser jag som en win-win situation!
Jag och Jonas jobbade också förstås men då oavlönat. Vi belönade sen oss själva och barnen med middag på Laszlos istället! Alla nöjda och glada!

2 kommentarer:

  1. Lånar du ut de två äldsta ngn dag framöver så kan de kanske ha tävling i ogräsrens på vår plätt, låter ju som de har talang :-)och S behöver instrueras lite..
    Minns att jag o syster gjorde likadant ( iaf jag, hon var nog inte lika lättlurad) vi fick ihop några kronor i 10-öringar..
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Matilda!!!! Vet inte om vi har maskrosor, mest mossa här som vi försöker få bort!!!

    Bra ni fick god mat!! Ta hand om er!!

    Hörs snart!! Stora kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!