torsdag 27 maj 2010

Gästinlägg: Historia och framtid av Jonas

Efter en mycket god lunch på Marinmuseum tog jag med min familj runt bland de gamla örlogsfartygen. Klart mest intresserad var Herman!! Han gick med stadiga steg ombord på Robotbåten Västervik och ställde frågor på det mesta. "-Var är kanonen?" frågande han och vi kom tillslut fram till fartygets 57mm allmålskanon från Bofors. Beundran var stor och denna gång var det inga problem att få fotografera honom.

Herman ombord på HMS Västervik. (förövrigt så var den ombord på henne som förhören med den ryske ubåtskapten på U137 genomfördes)

Senare kom vi fram till ubåten!! Herman visade stort intresse för ubåtsvapnet och undrade om de fanns i vattnet framför oss. Vi tittade även in mot Örlogshamnen och fick syn på ett svart torn på en av de aktiva ubåtarna i Gotlandklassen. Då avslöjar Herman, nästan viskande, sina framtidsplaner "-Jag skall bli ubåtsman när jag blir stor pappa" Lycka till min son!


1 kommentar:

  1. Kul att Herr Waernér gästspelar i bloggen!! Kul att se att lillkillen är så intresserad av vad pappa gör, precis som här!!! Våra pojkar har sina förebilder!;-) Härligt!!

    Stor kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!