fredag 9 april 2010

Testa gränser


Idag tog jag chansen.. Jag tog bilen och åkte med båda barnen till Ikea för att köpa - köpa inget särskilt! Det som började som inget särskilt slutade ändå med tyg (rosa Stockholm - rea!), trådback, sak att göra egen isglass i. Allt gick över förväntan bra. Edith sov hela tiden och Herman nöjde sig med att åka rutschkanan ca 20 ggr.. Som avslutning på lilla utflykten blev det korv och äppeldricka - denna service till kunder har räddat även vår familjs utvalda medlemmars humör många gånger..
Så nu har hemmet ett rosa/ cerise tyg på matbordet så morgondagen består delvis i att piffa till övriga detaljer så det blir lite mer "stylish". Köpte extra så det räcker till några kuddar också!



Tidigare i veckan har min man beskurit päron- och äppelträd på tomten. Passa på att njut av färgen på vårt hus - snart blir det nytt!

Dotterns första kofta - söt som socker!
Och här har vi storebror som fixar i lillasysters kommande rum, han har ju egen verktygslåda nu!

Ha en riktigt fin helg - här njuter vi snart av Solsidan som tyvärr ger säsongens sista avsnitt..


3 kommentarer:

  1. Vad härligt att ta sig till Ikea med båda barnen och det går så bra!! Tvåbarnsmorsa nu kan man säga!!;-)Härligt!!

    Här blir det också solsidan nu!! Trist det är sista!!

    Hörs snart fina! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Stockholm ceriserosa.... är det gulorange mönster? I så fall har jag likadant tyg på min köksgardin :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, har du lust att skicka en inbjudan till min syster? Tror inte hon kommer missbruka några bilder :), hon hade lite blogglästorka, mejlen är hammarlyck@hotmail.com, hoppas ni har en bra helg trots höstvädret ute. Kramkram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!