söndag 11 april 2010

Näsfrida?

Ni småbarnsmammor som läser detta - har ni erfarenhet av näsfrida och är den i så fall bra? Edith är ruskigt förkyld och täppt i näsam, koksalt hjälper inte och hon kan sova endast halvliggande. Stackars liten.. Hon har fått ögoninflammation också vilket hon fått av sin storebror. Som också gett det till mormor och morfar, och farmor. Eller i alla fall gett dem hosta, heshet och allmän förkylning.. Är det så här tillvaron ska vara nu? Den ena får nåt som ger det vidare till nån annan som ger det till nån tredje? Sen går det ett varv till..

Idag blev det en spontan grillträff i skogen med Johanna och hennes man Pete och barnen Molly och Elliott. Kul! Gillar spontant! Fram med körv och till Ica för att köpa festis och körvbröd. Typ! Alla nöjda och glada och solen sken. Vi hade klätt på barnen efter nollgrader vilket det var när vi gick, vartefter steg värmen till över 10 och jackor och vantar skalades av.

Ovan: M i grillartagen
Nedan. E inbäddad, nerbäddad




H och prismakikaren
Just nu sover hon upprätt i bärsele..

H och jag har varit lite kreativa och skapat oss en tavla med hjälp av fingerfärg. En ram från Ikea och tavlan är klar! För den som inte ser det dolda budskapet eller förstår innebörden med vårt skapande - ta det lugnt.. Det finns absolut inget utan vi hade bara kul:-)


1 kommentar:

  1. Jättefin tavla!! Ska jag nog ta efter och göra med Henry också!!

    Angående näsfrida- JA!!!! Den är suverän!! jag använde den hela tiden på henry när han var så lite och fram till han kunde blåsa näsan själv(vilket var ganska tidigt, redan när han var ett hade han fattade galoppen, men det är ju länge dit för lilla E!). Men utan näsfridan hade jag gått ibet med Henrys snor när han var bebbe!! Den är väl värd sina pengar. Visst, inte använda den 17ggr/dag, men jag kanske gjorde det 2-3 gånger på ett dygn, när man märkte att det var jobbigt för honom!! Så jag rekommenderar den iaf jättebra! Testade en annan variant innan den, men den funkade inte alls, så satsa på Fridan direkt!;-)

    Såg att du ringt idag också, var det ngt särskilt? Hoppas ni mår bätte snart och att lilla E slipper vara mer förkyld!!

    Stor kram!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!